Road to English

Learn to English

ポルン Porun

[音王]ポルン [Music Player] Porun
[GD5555 二十二の月・光の讃日]
わたしがひろったこれは、どうやら西の世界では「がっき」と呼ばれているものらしいです。音をならすだけの、笛のようなものかと思っていましたが、聞くところによると、どうやら音をつなげて出すことで「おんがく」というげんしょうがはっせいする装置なんだそうです。でも「おんがく」には「きょく」というものも必要なんだそうで、なんだかこんがらがってきました。おやすみなさい。
[GD5555 Month 22, Lightday]
This object seems to be known as an "instrument" in the Western Realm. It seems one can use it to make "music" by stringing together sounds into what is called a "song." All very complicated. Well, good night.

いい音がでないなぁ…
This is different...

ふんす…ふんす…
Pf...pf...

[音楽王]ポルン [Music Lord] Porun
[GD6666 六十六の月・光の讃日]
音をたのしむのが「音楽」ですが、それをもっとひきたてるのが「曲」とよばれるものなのです。私は長い年月を掛け、そのいくつかを手に入れることに成功しました。でも、西の世界にはもっとたくさんの「曲」があると聞いたので、いつかかならず海をわたってその「曲」たちをかなでてみたいです。それでは、おやすみなさい。
[GD6666 Month 66, Lightday]
"Music" is about enjoying sounds, and "songs" are its ultimate form. After many years, I've acquired a few songs. But, I long to cross the ocean to the Western Realm, where even more songs are said to exist. Well, good night.

いろんな曲にであうため!
More meet the songs!

曲をかなでます!
Play the music!