Road to English

Learn to English

リリア Lilia

[騎士長]リリア [Knight] Lilia
[GD---- ----の月・--の讃日]
幼い頃、私はとても弱かった。だから父から貰った首飾りを失くしてしまった時、ずうっとずっと泣いていた。それを見て優しかった母は、代わりに母が大切にしていた首飾りを私にくれた。でも私は泣き止まない。それでは嫌だと駄々をこねた。母は怒らず、そうっと笑顔で私を撫でて言った。明日までには見つけてくるね、と。それまでこれで我慢してね、と。それを聞いた私はやっと泣き止んだ。でも次の日、母は帰ってこなかった。
[GD---- Month --, -----day]
When I lost the necklace my father gave me, I threw a fit. Mother tried to calm me down by giving me her necklace, but it did not placate me. So, she told me she would look for it the next day. She never came back.

私はぜったいつよくなる!
I shall be victor!

えいっ!!
Ha!!

[凛烈姫]リリア [Fiery Sweetness] Lilia
[GD---- ----の月・--の讃日]
そして時が経ち、私は強くなった。泣かぬと決めたわけでは無い。それでも二度と私は泣かない。母が残した「夢」と「希望」。それを叶えるその時まで、私は絶対、下を向かない。この国の王、すなわち父と、そして母が共に思い、描いたその風景。母を奪った「りゃくだつしゃ」たち。その手から「西の大地」を取り戻し、此の地の皆が安心して暮らせる世界を築く。母の想いは私が継いだ。母のため、必ず「理想」にたどり着く。
[GD---- Month --, ----- day]
As time went by, I grew stronger. I vowed never to cry again until I had achieved what my father, the king, and my mother sought: a Western Country freed from the clutches of the Invaders who took my mother.

私はぜったいあきらめない!
Never give up!

泣くな!たて!下をむくな!
Don't cry!!